گلس موبایل هوآوی

چرا باید برای گوشی خود گلس بخریم؟

آیا نصب گلس بر روی گوشی لازم است؟ امروز در مجله خبری هوآوی ورلد به این سوال پاسخ خواهیم داد. تعداد زیادی از کاربران موبایل برای دریافت پاسخ این سوال ده ها بار در اینترنت جستجو می کنند تا به جوابی دقیق برسند ولی وقتی به سراغ اینترنت میروید با جواب های ضد و نقیضی روبرو میشوید که این موضوع شما را دچار سردرگمی خواهد کرد. حتما مطلع هستید که شرکت های تولید کننده موبایل در عصر حاضر از روش هایی برای حفاظت از صفحه نمایش گوشی استفاده می کنند که از مهم ترین آنها میتوان به گوریلا گلس اشاره کرد که باعث افزایش مقاومت نمایشگر گوشی هوشمند در برابر ضربه و خط و خش خواهد شد.

علاوه بر آن کمپانی ها در طراحی فیزیکی گوشی های خود طرح های مختلفی را امتحان کردند تا بتوانند به بهترین فرم صفحه نمایش دست یابند. برای مثال میتوان به صفحه نمایش اج یا خمیده اشاره کرد. این طراحی باعث میشد تا لبه های صفحه نمایش به صورت خمیده طراحی شود اما میتوان گفت که این پروژه علاوه بر منافعی که داشت مانند زیبایی نسبی و کاربردی تر شدن ویجت های نرم افزار موبایل اما در بخش مقاومت یکی ضعیف ترین طرح ها به شمار میرفت. صفحه نمایش خمیده طوری ساخته شده بود که با افتادن گوشی از کم ترین ارتفاع اولین و جدی ترین آسیب به نمایشگر و به خصوص لبه های خمیده آن وارد شود.

البته این طرح هنوز هم در حال پیشروی است و در صورت تکامل باید دید به چه سرنوشتی دچار خواهد شد. در ادامه بحث به مقاومت گوریلا گلس ها میپردازیم. گوریلاگلس ها مقاومت بسیار بالایی دارند و این موضوع در برابر خط و خش به صورت محسوسی بیشتر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که با وجود مقاومت بالای این گلس ها که توسط کمپانی ها روی گوشی قرار میگیرند آیا دیگر نیازی به نصب محافظ صفحه نخواهد بود؟ در پاسخ باید به شما بگویم که نصب محافظ صفحه برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش موبایل کاملا الزامی است. اما این الزام سه دلیل مهم و اساسی دارد که ما در ادامه به آن می پردازیم.

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند امروزه در تمامی طول روز و حتی شبها هنگام خوابیدن همراه ما هستند و به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شدند مردم بسیاری از امور خود را به وسیله این گوشی ها انجام می دهند و روشن است که در صورت نبود آنها مشکلات عدیده‌ای برای ما پیش خواهد آمد پس حالا که آنها به عضوی حیاتی در زندگی ما بدل شدند آسیب دیدن آنها می تواند روند روزمره ما را دچار مشکل کند یکی از این مشکلات شکستگی صفحه نمایش است هزینه بسیار بالایی هم برای صاحبش خواهد داشت امروزه با افزایش قیمت گوشی قطعات آن نیز دچار نوسان شدید قیمت شده.

جدا از هزینه سنگین تعویض صفحه نمایش بزرگترین چالشی که هر کاربری با آن رو به روز پیدا کردن قطعه اصلی و به عبارت دیگر اورجینال است که در این بازار پر از اجناس فیک و تقلبی یافتن محصول اصلی کار بسیار دشواری است که حتی پس از پیدا کردن آن شما نمی توانید کیفیت اولیه را از محصول دریافت کنید چرا که هر قطعه ای که در کمپانی تولید می شود دارای بالاترین گرید کیفی می باشد و این حتی در بهترین صفحه نمایش اورجینال یدکی هم وجود ندارد. و این مهمترین دلیلی است که ما را به حفاظت از صفحه نمایش ترغیب می کند.

گلس

پوشش کامل صفحه نمایش توسط گلس فول چسب

حال به دلایل روشنی که شما را ملزم به نصب گلس و استفاده از محافظ صفحه می کند و بیان می کنیم تا بتوانید از معایب عدم استفاده از آنها آگاه باشید به این نکته توجه کنید که هزینه نصب یک محافظ صفحه حتی در گران ترین قیمت ممکن به مراتب تا چند ده برابر از هزینه تعویض ال سی دی و تعویض گوریلا گلس صفحه نمایش کمتر است بنابراین استفاده از این محصولات از هر نظر به صرفه خواهد بود. شما می توانید برای خرید انواع گلس محصولات هواوی به نمایندگی رسمی این کمپانی در ایران یعنی فروشگاه هواوی مراجعه و تمام محصولات را بدون واسطه و با کمترین قیمت خریداری کنید

محافظت بیشتر از صفحه نمایش موبایل: در بخش مقدمه اشاره کردیم که گوریلا گلس ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارند اما شما برای حفاظت هر چه بیشتر میتوانید با استفاده از محافظ صفحه با کیفیت مقاومت نمایشگر گوشی خود را افزایش دهید. انواع گلس های هوآوی را میتوانید در فروشگاه هوآوی ورلد مرجع رسمی لوازم جانبی هوآوی خریداری کنید. پیشتر اشاره کردیم که شما حتی با خریداری بهترین گلس بهترین صفحه نمایش اورجینال نمیتوانید بازخورد ال سی دی اصلی خود را دریافت کنید و این این موضوعی است که حفاظت از آن را برای شما حیاتی میکند.

هزینه بالای تعویض صفحه نمایش: گوشی های هوشمند امروز از دو بخش اساسی تشکیل شدند برد و صفحه نمایش. نمایشگر موبایل گران ترین و مهم ترین قطعه آن محسوب میشود. هزینه تعویض ال سیدی در بهترین حالت یک سوم قیمت خود موبایل است که قیمت بسیار بالایی است و ضرر مالی گسترده ای به کاربر واد خواهد کرد. حیاتی ترین و مهمترین بخش موبایل نمایشگر آن است چرا که بیشتر اعمال از آن طریق به گوشی فرمان داده میشود و این موضوع اهمیت بسیار بالای آن را برای ما روشن می کند و این نکته را به ما گوشزد میکند که حفاظت از این قطعه راهبردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه بالای تعویض گوریلا گلس: در برخی موارد با وارد شدن ضربه به صفحه نمایش موبایل به خود نمایشگر آسیبی وارد نمیشود اما گوریلا گلس آسیب جدی میبیند که در این مورد شما باید اقدام به تعویض آن کنید. اما تعویض گوریلاگلس در وحله اول هزینه بالایی خواهد داشت و دوم امکان شکستن نمایشگر هنگام تعویض وجود دارد. به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای بخش گوریلا گلس گوشی جداسازی آن از نمایشگر کار چندان آسانی نیست و نیاز به دقت تخصص و تجهیزات مخصوص دارد و این مسئله موجب می شود تا ریسک تعویض گوریلا گلس تا حد بسیار زیادی افزایش یابد.

ویژگی های یک گلس با کیفیت چیست؟

اما محافظ صفحه با کیفیت دارای چند ویژگی مهم است که در بخش پایانی مقاله آن را برای شما شرح خواهیم داد. در بازار موبایل و لوازم جانبی شما با تعداد بسیار بالایی از محافظ صفحه روبرو خواهید شد که هر کدام برچسب قیمتی متفاوتی دارند. اما کدام گلس کیفیت اورجینال دارد؟ و تفاوت آن با گلس های تقلبی چیست؟ در وهله اول باید این نکته را در نظر داشته باشید که نه قیمت و نه شکل ظاهری نمی تواند تضمین کننده کیفیت گلس مورد نظر باشد پس شما باید هنگام خرید دقت بالایی داشته باشید تا گرفتار محصولات تقلبی نشوید.

متاسفانه همان طور که در مقدمه گفتیم بسیاری از کاربران هم فقط به میزان استحکام و مقاومت گلس هنگام خرید محافظ توجه میکنند و معیارهای مهم دیگر اعتنائی نمی‌کند شما برای اینکه بتوانید به صورت کامل یک محافظ با کیفیت از یک محافظ صفحه تقلبی و غیر اصل تشخیص دهید باید به تمام جهات اشراف داشته باشید و نکات ریز و درشت را در بررسی محصول در نظر بگیرید تا در زمان و هزینه خود متضرر نشوید. در بازار لوازم جانبی بسته بندی شکل ظاهری و یا حتی کیفیت محصول در نگاه اول اجناس فیک با محصولات اورجینال بسیار به هم نزدیک است و تشخیص آن حتی برای کسانی که سالهای زیادی در این بازار مشغول ان سخت است.

گلس

تمام ویژگی های گلس با کیفیت

کیفیت ساخت بالا: دارا بودن کیفیت ساخت بالا از مهم ترین وژگی های یک محافظ صفحه با کیفیت است که موجب استحکام , مقاومت و دوام بیشر محصول خواهد شد. توجه داشته باشید که مهمترین فاکتور شما در هنگام خرید برای افزایش مقاومت صفحه نمایش گوشی در برابر ضربه و خط و خش فشار و هرگونه آسیب دیدگی بخش کیفیت ساخت آن محصول است که می تواند ارتباط مستقیمی با استحکام و مقاومت آن در برابر حوادث داشته باشد.در محصولات اورجینال کیفیت ساخت به وضوح در ظاهر آن نیز مشخص است.

عدم تاثیر منفی بر کیفیت صفحه نمایش: بسیاری از کاربران پس از نصب گلس شاهد افت کیفیت تصویر موبایل خود میشوند و این نشان از بی کیفیت بودن محافظ صفحه دارد. اگر شما از آن دسته از کاربرانی باشید که مدت زمان زیادی را صرف تماشای فیلم و محتوای چندرسانه‌ای و یا اجرای بازی های ویدیویی گرافیکی سنگین روی گوشی خود می کنید این بخش می‌تواند تاثیر بسزایی در سطح عملکرد نمایشگر داشته باشد. ولی مورد زمانی مشخص تر خواهد بود که صفحه نمایش شما از نوع AMOLED یا Super AMOLED باشد که از کیفیت به شدت بالایی بهره می برد نمیتوانید شما از نهایت کیفیت نمایشگر خود بهره ببرید

مقاومت در برابر ضربه و خط و خش: مهم ترین وظیفه هر محافظی به این بخش باز میگردد وحفاظت در برابر ضربه و خط و خش از وژگی های یک گلس با کیفیت است. همانطور که می دانید وقتی ضربه گوشی وارد می شود و یا از دستمال ها می شود و به زمین میخورد اولین نقطه ای که با زمین برخورد خواهد کرد لبه های نمایشگر است اگر گوشی شما از نمایشگر منحنی استفاده شده باشد احتمال آسیب دیدگی تا چند برابر افزایش خواهد داشت. ضمن اینکه گوشی ما در طول روز با خطرات بسیاری مثل برخورد با اجسام تیز روبرو خواهد شد.

پوشش کامل پنل نمایشگر: در بازار محافظ هایی وجود دارند که لبه های صفحه نمایش را پوشش نمیدهند. این مسئله باعث افزایش آسیب پذیری گوشی خواهد شد. همانطور که در در مورد قبلی اشاره کردیم معمولاً صفحه های نمایشگر موبایل هنگام برخورد اولین نقطه هستند که با زمین تماس پیدا میکند و نقطه برخورد آنها لبه های آن ها است و پوشش کامل محافظ صفحه به خصوص پوشش لبه ها می تواند احتمال آسیب دیدگی شما هنگام برخورد با زمین را تا چند برابر کاهش دهد. عدم پوشش کامل نمایشگر موجب احتمال آسیب دیدگی بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *